tisdag 30 december 2008

Gott slut på det gångna året

Nu är 2008 snart slut och det är tid för summering.
Vad har jag gjort bra och vad har jag gjort mindre bra.
Kan jag lära mig något av detta?
Vad har varit roligt och vad har varit mindre roligt?
Vad har varit nyttigt och vad har varit mindre nyttigt?
Vilka nya människor har jag lärt känna och vilka har lämnat mig?
Slutligen vad är kontentan i mitt liv av 2008?

Dessa frågor ska jag besvara för mig själv.
Vad jag har lärt mig i år är vikten av att vara ärlig mot sig själv och även gentemot andra samt att inte sopa saker under mattan varken känslor eller handlingar.
Ta upp spöken och konfrontera dem och du ska se att de bleknar!
Jag har av rädsla för reaktionen undanhållit vissa sanningar och det är inte bra för någon

Jag vill att alla ska få ett bättre år 2009 jämfört med 2008!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida