fredag 5 december 2008

Att kontrollera sitt humör

Rubriken syftar på en konst som jag inte alltid behärskar så bra. Jag brusade upp för en stund sedan och svor över ett faktum. Den som fick ta emot det var inte ens riktigt skyldig och jag kommunicerade detta faktum. Men ändå. Varför bli arg? Vad vinner man på det? Varför inte istället tänka ut bra och vassa repliker att leverera för att uppnå avsedd effekt.

Detta är något jag ska försöka förädla. Man kan ju ha nytta av det i alla sammanhang. Jag lyckas ganska ofta om ämnet jag diskuterar inte berör mig personligen eller att det inte är mina personliga egenskaper som är ifrågasatta.

Nu ska jag ta en pepparkaka till och hoppas att de gör mig snällare.

So long så länge!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida