Nationaldag
Väcktes av ett samtal från en vän. Hon talade om att jag glömt min mobil hos henne. Jo, så var det igår. Man är lite slarvig ibland. Härom dagen tappade jag bilnyckeln på en restaurang. När jag upptäckte det hade restaurangen stängt... Det löste sig dock dagen efter när jag återfick nyckeln.
Har efter att skött om lite praktiska bestyr hemma gett mig ut i en stad fylld med nationaldagsfirare.
Vad jag inte kan förstå är varför så många är sura och gnälliga! Är det inte bättre att vara hemma då? Varför sprida dåliga stämning. USCH! Dessutom är det många äldre som gör det. De borde verkligen med erfarenhet och distans veta bättre.
Om alla försökte öppna ögonen och se sig omkring och titta på och se allt fantastiskt som finns omkring oss skulle alla må bättre. Kan man inte se kan man ju alltid känna på dessa fantastiska saker. Njut, lev, le, var glad. Skänk omtanke och få detsamma tillbaka.
Andas djupt, släpp ned axlarna och dra dem lite bakåt. Le.
Hur känns det nu? Bra va, jag visste väl det.
Har handlat hem det sista inför den lilla fest jag ska ha ikväll. Här satsas på kvalité en dag som denna, vår nationaldag. Svårt dock med val av mat eftersom man inte har satt några traditioner än. Det kommer att serveras löjromstoast, gravad lax och färskpotatis med tillhörande kryddväxter och det ska drickas äkta champagne och kompletterande dryck för att hålla ångan uppe.
Lev väl
Har efter att skött om lite praktiska bestyr hemma gett mig ut i en stad fylld med nationaldagsfirare.
Vad jag inte kan förstå är varför så många är sura och gnälliga! Är det inte bättre att vara hemma då? Varför sprida dåliga stämning. USCH! Dessutom är det många äldre som gör det. De borde verkligen med erfarenhet och distans veta bättre.
Om alla försökte öppna ögonen och se sig omkring och titta på och se allt fantastiskt som finns omkring oss skulle alla må bättre. Kan man inte se kan man ju alltid känna på dessa fantastiska saker. Njut, lev, le, var glad. Skänk omtanke och få detsamma tillbaka.
Andas djupt, släpp ned axlarna och dra dem lite bakåt. Le.
Hur känns det nu? Bra va, jag visste väl det.
Har handlat hem det sista inför den lilla fest jag ska ha ikväll. Här satsas på kvalité en dag som denna, vår nationaldag. Svårt dock med val av mat eftersom man inte har satt några traditioner än. Det kommer att serveras löjromstoast, gravad lax och färskpotatis med tillhörande kryddväxter och det ska drickas äkta champagne och kompletterande dryck för att hålla ångan uppe.
Lev väl

0 kommentarer:
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida