Relativitet...
Varför kan vi ínte ständigt må bra och vara lyckliga hela tiden? Jo min teori är att eftersom vi inte har förmågan till absoluta känslor en längre period måste vår fysik och vår sinnesstämning variera för att vi ska kunna uppskatta att må bra och vara lyckliga. Man bör ha ekonomisk "kris" ibland för att uppskatta att man har det bra. Man måste vara ledsen ibland för att kunna känna verklig glädje och man måste vara sjuk ibland för att uppskatta att man är frisk.
Detta skriver jag för att jag idag den 3:e januari vaknade med halsont :-(.
Om min teori stämmer kan jag vara lugn och nästan glad för att vara sjuk idag. Det betyder att jag kommer att bli ännu gladare när halsontet går över!
Det kallar jag logik :-)
Detta skriver jag för att jag idag den 3:e januari vaknade med halsont :-(.
Om min teori stämmer kan jag vara lugn och nästan glad för att vara sjuk idag. Det betyder att jag kommer att bli ännu gladare när halsontet går över!
Det kallar jag logik :-)

0 kommentarer:
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida