fredag 30 januari 2009

När kärleken slår till

Oj vad det är jobbigt att vara förälskad. Jobbigt? Ja innan man kommit till klarhet med om det är en besvarad kärlek... Man går omkring som på nålar och funderar på personen i fråga hela tiden.... Man vill säga något men vågar inte eftersom det kan bli så fel och man vill inte förstöra det som skulle kunna bli den fulländade kärleken.
Hon är så vacker och så varm. Hon är den finaste som finns. Ja det är märkligt hur den mänskliga hjärnan är konstruerad. Jag tror att jag ska göra slag i saken tämligen snart denna gång.
Jag vill förtydliga mina känslor redan nästa vecka. Kanske fråga om jag får bjuda henne på middag. Då skulle jag under samtalets gång kunna glida in på ämnet om hur jag fallit pladask, helt oväntat men helt hjälplöst...

Tänk om.... hon känner lika dant. Vad underbart det förmodligen skulle vara. Tänk om hon inte alls känner så utan bara tycker att jag är trevlig.... Vilket grymt ord i detta sammanhang, trevlig....

Hon ska nu införlivas i nattens drömmar
Sov gott where ever you are....

söndag 18 januari 2009

Att vara uppbokad.

Hur kommer det sig att vissa människor (jag själv till exempel) inte tycker om att vara uppbokade. Jag är uppbokad hela kommande veckan med bland annat konferens två dagar, besök på olika ställen samt diverse kvällsaktiviteter. Även den gångna helgen har varit ganska inrutad. Det märkliga är att de flesta aktiviteterna är roliga och innefattar träffar med människor jag tycker om. Ändå känner jag olust. Varför? Detta måste jag fundera på.

tisdag 13 januari 2009

80%

Ja ha så var det dagen efter den otroliga dagen men det märkliga var att förmiddagen var också otrolig och jag var positiv och glad och energisk och smärtfri.

Ikväll har jag varit trött och haft lite ont men fortfarande varit 80% av mitt max tror jag vilket är FANTASTISKT.

Tack den som har åstadkommit detta. Jag låter det vara osagt om det är Gud men det skadar inte att ge den det skulle kunna vara äran istället för att inte ge någon äran bara för att man inte är säker på vems förtjänst det är.

Lite lång mening blev det visst här men vad gör det. Ingen lär snubbla in och läsa det och är det då fel? Lite som frågan om det brakar när ett träd faller om ingen är där som kan höra det....

På lätta vingar

Idag har jag nästan varit smärtfri!!!! Det är fantastiskt vilken energi jag får då.
Jag brukar ha 2-3 sådana här otroliga dagar per år. Jag kan då genomföra allt jag kan tänka på och det går lätt.

Det är som en fantastisk drog utan biverkningar. Jag hoppas att även morgondagen ska fortsätta så här (även om jag erfarenhetsmässigt vet att det är som vanligt imorgon igen :-( ) Men, hoppet är det sista som överger mig. Detta är ett fragment som läggs till de övriga som bildar mitt liv...

lördag 10 januari 2009

Redan 10:e januai.....

Oj vad tiden går. Detta är en bra dag. Har i olika sammanhang träffat trevliga människor och ingenting har riktigt gått snett ännu. Kycklingen är i lergrytan i ugnen och det doftar ljuvligt. Tennispasset är avslutat med gott resultat. Övrig träning har också klarats av. Nu ska jag bara njuta. Ett glas rödvin väntar. Jag är helt frisk igen och det är så underbart. Härliga lördag. Jag hade idag bara lite positiva nyheter att förmedla. Egentligen inget roligt eller klokt men det överlämnar jag åt andra. Ha det gott!

tisdag 6 januari 2009

Ja se det snöar

Det är vackert med lite snö men ändå rätt bökigt. Funderade idag lite på varför man väljer att bo i ett land som detta (klimatet alltså). Jag tror att man hittar svaret i april - september... Men varför är jag då lat och plågar mig igenom oktober-mars?
Jag tror att jag detta år ska ägna ett par timmar i veckan åt att planera den fina lösningen med arbete och boende i en annan världsdel under dessa jobbiga månader. DFet borde gå att fixa i vårt moderna samhälle.Och säkert som amen i kyrkan kan man hitta ett företag som vill hyra in någon anställd under denna period istället för att ha dem på hotell.

Ja, Detta ska definitivt bli ett projekt för mig 2009. Det innebär att jag måste rapportera eventuell progress under året här i denna blogg. Plötsligt fick den en mening...

Etiketter:

söndag 4 januari 2009

Varför så kallt?

Idag är en riktigt kylig dag.
Jag sitter inne och kurar och kollar lite på TV och surfar runt på nätet
och fryser..... Har klätt på mig ordentligt men längtar till solen!
Ska jag kanske slå till och köpa en resa söderut?

lördag 3 januari 2009

Relativitet...

Varför kan vi ínte ständigt må bra och vara lyckliga hela tiden? Jo min teori är att eftersom vi inte har förmågan till absoluta känslor en längre period måste vår fysik och vår sinnesstämning variera för att vi ska kunna uppskatta att må bra och vara lyckliga. Man bör ha ekonomisk "kris" ibland för att uppskatta att man har det bra. Man måste vara ledsen ibland för att kunna känna verklig glädje och man måste vara sjuk ibland för att uppskatta att man är frisk.

Detta skriver jag för att jag idag den 3:e januari vaknade med halsont :-(.

Om min teori stämmer kan jag vara lugn och nästan glad för att vara sjuk idag. Det betyder att jag kommer att bli ännu gladare när halsontet går över!

Det kallar jag logik :-)

torsdag 1 januari 2009

Välkommen 2009

Redan när året bara är 15 timmar gammalt så tycker jag mig känna dess positiva vibrationer. Jag har haft kontakt med flera personer som betyder mycket i mitt liv, dock inte alla. Jag mår bra, lite ont på huvudet bara. Det är ingen felskrivning, det är på huvudet efter en liten vurpa på hemvägen :-) Det är så när man lyfter blicken och missar ett liten grop bland kullerstenarna.... Liten tuva osv. Slutet gott allting gott som det står i sagan.
Hej världen 2009. Vi är på väg in i den goda tiden.