måndag 26 maj 2008

Att dela med sig och ta till sig

Vilken fantastisk lördag jag upplevde. Att få föreläsa för ett gäng olycksbröder/-systrar som verkligen tar till sig det man säger är underbart. Att dessutom få se glöden i deras ögon som tänds när de känner att de är på rätt väg eller att de kan betydligt mer än de tidigare trodde. Vi människor kan verkligen begränsa oss genom vårt sätt att tänka. Tänk att ett dåligt självförtroende kan skapa stora fysiska begränsningar. Denna lördag gav mig verkligen mycket glädje och lycka bara av att jag kände att jag kunde tillföra ett gäng andra människor något positivt.

Södagen var det vila och återhämtnig efter lördagens intryck.

Idag var åter en härlig dag. Bra utvecklingssamtal på jobbet. Härligt väder. Ny kontakt i hallen i lägenheten. (Den gamla hade varit kass ett år säkert men idag tog jag tag i det). Sedan ringde en kompis och vi tog ett par öl på Medis. Härligt och trevligt!

Nu har jag just petat i mig sushi, mums. Ser på fotboll och mår bra.

Hade dessutom fått ett mail idag som värmde i hjärteroten. Det var från en sällsynt art...

Hej då, vi ses.

fredag 23 maj 2008

Nä men, då säger vi väl så....

Ja det kan om aftonen annorlunda var än det om morgonen var.
Dags att gå och lägga sig om man ska orka upp 05.00 en lördagsmorgon.

Jag lyckades ge mig ut före jobbet i morse. Jätteskönt. Träffade tre
gamla motionsbekanta. Alla tre sken upp glatt i spåret och man blir
varm inombords. Vad uthålliga de är som håller på morgon efter morgon.

Det ska bli kul att föreläsa och instruera en hel dag. På kvällen
ska det bli middag. Grillning och båttur vid fint väder.
Något annat vi regn eller kyla.

God natt jord

"- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. " Winston Churchill 1942

torsdag 22 maj 2008

Imorgon......bitti.......

kommer the rolling runner att vara ute igen förhoppningsvis.
Om jag kunde orka ut vid typ 06.30 vid en träbro.....
Där träffade jag för ett år sedan en energisk fantastisk person.
Då var det visserligen inte slumpen som gjorde att vi sågs utan
planering och ömsesidig nyfikenhet :-)

Jag hoppas på att träffa samma människa vid bron, eller
kanske slumpen sänder dit någon annan. Hoppas då att det är en
härlig människa som jag på samma sätt kan se fram emot att möta om och om igen...

onsdag 21 maj 2008

Ljuvligt

Rubriken syftar på hur det känns när man som jag är frisk
och det är vår/försommar. Jag tror jag ska ge mig ut en
stund bara för att dofta på blommor och buskar på innergården.

När man är i fysisk balans är det lättare att må helt kanon.

Visserligen skulle man då vilja dela med sig av känslan men
det får väl ske framöver. Redan att tala med vänner ger mycket
när man orkar och kan ge.

Hurtigt

"- Heja Sverige friskt humör,
Cykelhjälm och testat smör!" (Ur Lorry)

Livet är inte bara en lek,
det är även en dans på rosor! (Okönd)

Din mamma jobbar inte här! (hon fick sparken vid senaste nedskärningen)(Kylskåp+ Sten)

Vi simmar alla i samma båt! (Refaat el Sayed)

Det är bara en sådan dag idag. Jag måste behärska mig.
Kraften har återvänt men samtidigt har jag snedtänt lite
och retar mig på människor och deras handlingar.
En sak som gör mig förbannad är kvasiintellektuella
när jag egentligen bara skulle strunta i dem och
skratta vidare i livet.

Ett problem med kvasiintellektuella är att människor som inte
riktigt genomskådat dem inte vågar ifrågasätta dem. Det
är därför vi som ser igenom falsariet måste reagera.

Oj det osar svavel.... Jag måste nog ta tag i mitt liv och sluta
skjuta upp saker. Jag är en professionell procrastinator.

Jag är dock medveten om problemet vilket är en bra början.

tisdag 20 maj 2008

Antibiotika himmelska substans

Vad underbart att kunna gå och lägga sig med en smärta
som gör det svårt att le åt något. Livet tersig bara som en pina.
Sen börjar antibiotikan göra effekt och man kan en dag som
idag vakna med nästan ingen smärta alls!

Man känner åter en oändlig livslust, hunger på den kommande
dagen. Solen skiner dessutom.

Ja det behövs inte mycket för att livet ska leka!

Det är härligt att bli sjuk eftersom man först då kan bli frisk!

Vi människor kan oftast bara uppleva lycka relativt.....
Vi måste må dåligt ibland för att kunna uppskatta att må bra.

Vi är relativa varelser

måndag 19 maj 2008

Smärta....Fysisk..nedstämd

Jag gillar verkligen inte smärta. Infektioner som
leder till en totalt uttröttande smärta. Om jag bara.
Nu har jag bestämt mig att återvända till det sunda lite
oglamorösa levernet. Ska se om jag inte kan hålla hälsan
uppe och blåsa lite mer liv i livslågan....
Just nu suger det även om det orsakats av bakterier och
inte någon människa är det jobbigt.. aj aj aj :-(

Försöker distrahera mig med jobb (svårt)
tv (lättare), kanske lite vanliga tabletter och sömn
kan minska smärtan....

Hej då..

fredag 16 maj 2008

Barcelona är härligt

Åter i gamla goda Stockholm. Det är skönt men jag känner en saknad efter
ett par härliga dagar med mycket nytt nyttigt att smälta och även god mat
och många trevliga människor. Det uppstår också många roliga dråpliga situationer när man umgås med många olika människor.

Är väldigt trött och det är sent men jag vill bara uttrycka att jag
verkligen älskar livet!

söndag 11 maj 2008

Rädsla eller feghet??

Varför är de viktigaste frågorna så svåra att ställa? Det är på något vis befriande att även andra har lika svårt att tala om det som är viktigast i livet, kärleken, den innerliga äkta oförställda. Kärlek är fin för att man kan ge den utan att begära att få något igen och man kan ta emot den utan att förpliktigas. Att man sedan kan få tillbaka och kan vilja ge tillbaka är egentligen bara en annan sida av den äkta kärleken.

onsdag 7 maj 2008

Nya tider

Om Gud vill och vädret tillåter bär det av till Barcelona nästa vecka.
Det är väldigt vad saker kan förändras fort. Mitt nya jobb rivstartar
verkligen. Samtidigt hamnar man då i dilemmat där man måste skjuta på tidigare
utlovade arrangemang. Oj vad svårt att värdera olika saker mot varandra.
Kan man backa ur saker man lovat i en tid när ens tid var mindre inplanerad?
Vad man man ha för princip ?
Ska ens egen karriär gå före "mindre viktiga" saker som man lovat göra???
Varför ska saker vara så komplicerade? Är det vad man kallar livet?

söndag 4 maj 2008

Sköna maj

Ja detta är sannerligen en av de skönaste av månader.
Nu ska träningen återupptas. Dags att ta hand
om sin kropp där själen ska bo
/S