söndag 22 juni 2008

On the road again

På väg hem till Stockholm efter en härlig vecka hos min systers familj. Man blir verkligen pigg och positiv av att umgås med ungdomar som är sommarlediga :-)

Snus är snus om än i gyllene dosor,
men rosor i ett sprucket krus är ändock alltid rosor

måndag 16 juni 2008

Semester

Vad skönt att låta det vanliga ansvaret koppla av.
Visserligen har man nya ansvar på sin semester men det är
just det annorlunda som gör att man kopplar av.

Omväxlingen är det som gör att man ritar nya hjärnspår.
Man växer intellektuellt om man gillar det.

Sommaren vill inte riktigt infinna sig.
Det gör dock att man kan utmana barnen i Monopol
som de gillar eller bara vara och surfa lite
och läsa en skön bok. (jag höll på att skriva
god bok men det låter så pretentiöst).

Var och en läser det som får den att må bra.
Det finns alldeles för många besserwissers i vårt
samhälle som får andra att må dåligt. När det gäller
tycke och smak är det oftast bäst att sköta sig själv och
skita i andra.

Hello world

fredag 6 juni 2008

Nationaldag

Väcktes av ett samtal från en vän. Hon talade om att jag glömt min mobil hos henne. Jo, så var det igår. Man är lite slarvig ibland. Härom dagen tappade jag bilnyckeln på en restaurang. När jag upptäckte det hade restaurangen stängt... Det löste sig dock dagen efter när jag återfick nyckeln.

Har efter att skött om lite praktiska bestyr hemma gett mig ut i en stad fylld med nationaldagsfirare.

Vad jag inte kan förstå är varför så många är sura och gnälliga! Är det inte bättre att vara hemma då? Varför sprida dåliga stämning. USCH! Dessutom är det många äldre som gör det. De borde verkligen med erfarenhet och distans veta bättre.

Om alla försökte öppna ögonen och se sig omkring och titta på och se allt fantastiskt som finns omkring oss skulle alla må bättre. Kan man inte se kan man ju alltid känna på dessa fantastiska saker. Njut, lev, le, var glad. Skänk omtanke och få detsamma tillbaka.

Andas djupt, släpp ned axlarna och dra dem lite bakåt. Le.

Hur känns det nu? Bra va, jag visste väl det.

Har handlat hem det sista inför den lilla fest jag ska ha ikväll. Här satsas på kvalité en dag som denna, vår nationaldag. Svårt dock med val av mat eftersom man inte har satt några traditioner än. Det kommer att serveras löjromstoast, gravad lax och färskpotatis med tillhörande kryddväxter och det ska drickas äkta champagne och kompletterande dryck för att hålla ångan uppe.

Lev väl